29.9.2014

Kuopion reissulta

Lähdettiin ke Kuopioon..Lenni nukahti het.. Lino myöhemmin ja heräs vast vähän ennen perilläoloa..joten automatka sujui erittäin hyvin. Iskä oli just päässy koulusta ja pojat odotti isiä innoissaan palo-opiston aulassa. Kuskattiin kamat asuntolakämppään letkupubin läheisyyteen. Kiva kämppä asuntolan alakerras..hotelli kun oli jo täys.

Käytiin kaupassa ja mäkkärillä syömässä sekä suuressa leikkipuistossa ja keiteltiin iltapuurot Esan solukämpäs sillä meidän huonees ei ollu keittiöö. Aamul isi läks kouluun ja mekin yritettiin selviytyä ulos. Tiedettiin et klo 8 kaik 30 kpl hälytysajoneuvoa starttaa lähtöön harjoitusalueelle..ja kun vast vartin yli päästiin pihalle, oli onneksi vielä yks auto lähdössä ja mitä ihmettä..just siinä autossa se isikin sattui olemaan. Pojat heilutti isin matkaan ja samassa joku setä toi pojille omat piipaakypärät.

Lähdettiin Kuopion keskustaan etsimään palomies Sami mönkkäriä, oli sovittu et Lino saa sen reissusta. Ajettiin auto torin alle, ostettii päärynöi ja luumuja torilta, mentiin sokokselle, ostin pojille kalsareita ja jatkettiin matkaa kappahliin ja sitten lelukauppaan. Partasen lelukaupas vieraili iso legoukko, jätkiä pelotti ja leikkivät junaradalla. Ostettiin pikkulegoja..sellasen legotalon josta itse olin haaveillu. Rakastan legoilua.

Syötiin Rustikissa lounas, palsternakkakeittoa ja kanaa punaviinikastikkeessa..pojat oli levottomia mut tarjoilija oli aivan ihana, värikyniä, muumikuvia ja viel liituja joilla sai piirtää ruokalistaan.

Päiväunille ja sitten isin kaa syömään päivällistä ruokalaan. Linon kaa mentiin etsimään mönkkäriä ostarilta tai soitin sinne ensin ja varmistin. Vihdoin Lino sai mönkkärinsä..on odottanu sitä melki vuoden mut ei vaan oo tullu tilaisuutta ostaa ja löytää. Hain stadiumilta ihan parhaita pikkuhousuja ja junglebarista vihersmoothien, ihanaa.

Lenni ja isi oli huilaamassa ja pakanneet uimakamat. Mentiin Rauhaniemen kylpylään. Kiva paikka. Oli vaan hurjaa katsella kun pojat kiipes 4-5metriä korkeelle pyöröportaita ja laskivat liukumäkeä. Noin pienet ja juma mikä meno siel..sydän syrjällään ja silmät seläs niitä vahdittiin Esan kaa. Lenni oppi uimaan kellukkeilla ja hyppi villisti reunoilta altaaseen.

Kylpylästä Kreeta ravintolaan syömään..hyvä ruoka ja lapset viihtyi. Sit rakentamaan legotaloa ja nukkumaan. Pe pakkailtiin ja pojat rakensi temppuradan huoneeseen..ulkoiltiin..syötiin ja lähdettiin isin kera kotio.
Saaristokaupunki oli kaunis!! Sinne enskerral kävelylle Liuskeen esitteiden kera.

S

Lähetetty Samsung Galaxy -älypuhelimesta.