27.9.2011

Kotityö, etätyö

Sain vihdoin työohjelmat toimiin himas ku kt-honkavalta kävi tyypi eilen asentaan ja putsaan koneet.
Tulostin olis tarpeellinen ja kaikki ja työkaveritkin olis kivoja, oon ollu koneel ehkä vasta tunnin ja nyt ajattelen et etätyö, kotityö ei olis mua varten, kaipaan keskustelua niitä kaikkia paperipinoja, työntekijöitä ja ympäristöä.

En osaa keskittyä, ehkä pitäis sammuttaa radio, se harvoin päällä, sillon kun Lino pyytää -äiti tanssitaa, tuolta ylhäältä! Radio on ylhäällä hyllyllä ja sit tanssitaan pitkin keittiöö, se on sellasta pyörimistä ja hyppimistä, ihana pitää lasta käsistä kii ja tuntea se ilon hetki.

Monesti haluaisin pitää Linoa kädestä kun mennään nukkuun tai piirtää sen selkään kuvioita tai silittää hiuksia mut se sanoo äiti ei, haluaa olla rauhassa :) Tulee pussaan ja haliin sit ite ku siltä tuntuu, ihan samanlainen kun Masi-haukku oli pienenä. Eilen Lino anto mulle niin monta "nenäpusua" et rupes jo tuntuun kiusalliselta, kun ei meinannu lopettaa ollenkaan ja naama rupes oleen ihan kuolassa.

Muori tuli pissattaan koiria, lenkkeilee meille jokapäivä ja käyttää koirat onninpolulla ja vie ne mennessään välillä kotiinsa tai palauttaa kotiin, joka tapauksessa saa ulkoilmaa ja liikuntaa ja soitti mulle maanantaina et saahan hän silti tulla vaik oon himassa, no tietenkin! Täydellinen hyötysuhde kaikille.

Miks oon kotona, no sain tuomion etinen istukka, se on se kokonaan ja nyt ohjelmassa sairaslomaa, lepoa, ei jalkeilla oloa, ei saa tulla supistuksia, ei seksiä vaikkei ny lääkäri sitä kieltäny mut suositteli. Linoa voi nostaa, mut rauhallisesti sekin hyvä tehdä. Jos tapahtuu jotain on välittömästi ambulanssil  mentävä sairaalaan, omaki henki vaaras, liika veren menetys jne.. Viel 6 vkoa ennen kun lapsi edes vois selvitä hengissä, mut hyvässä tilanteessa saa kasvaa sisälläni ensivuoden puolelle. Jännittää jokapäivä, liikkeiden tunteminen tuo iloa ja varmuutta. On kuitenkin sellanen olo et tää homma viedään loppuun asti ja oon valmis vaik makaan 24h sängys kotona, sairaalas tulisin hulluks, joten siks oon ylihissukseen himas jottei tarvii Linosta olla erossa.

Makoilen illat lattialla ja leikitään dubloilla, kutsun niitä leegoiks, niitähän ne on, isompia vaan, ne ihan huippu juttu nyt ja tietty kaikki autot ja korjaamot ja kauppaleikit. Ruskeat legot leipiä, siniset häppää ja piipii, keltaiset juustoa ja punaiset joko mansikoita tai meemee (mehua), vaaleanruskeat jäätelöä.

Jäätelöstä puheenollen eilen oli jäätelöautopäivä, poikaa jännitti niin että oli vaan Mummin sylissä parkkipaikalla ja tuijotti risteykseen josta se auto vihdoin tuli musiikin kera, sitä oli odotettu kaks viikkoa ja mulla tuli sellanen herkkä hetki kun näin kuin innoissaan poika oli soivasta autosta. Mummi osti Linolle luomujäätelöä, mä sorruin ostaan toffeeveneitä vaik pakkanen ihan täys ja sit niitä tulee syötyä yks joka päivä, onneks esa syö puolet niin mun urakaks tulee vaan 5 venettä.

S