17.10.2016

Olisko ny sen sokerilakon paikka??

Oon yrittäny tasan 20v elää ilman sokeria, olin 13v ku ekat vatsakivut alko ja huomasin het yhteyden sokeriin. Vuosittain oon ollu kuukaudenpari ilman sokeria ja yleensä just joulun ajan et varmasti saa nauttia joulusta ilman kipuja, sitä nii helposti syö liikaa ku jokapaikas tarjolla. Ja ku en pysty oleen ilman vaik tiedän et se satuttaa, sokeriin jää koukkuun.

Huomaan et sokeri hermostuttaa, kiukuttaa, väsyttää, turhauttaa jne.. Sitä tarvii jowkus vaan saada..vaik kävellä 5km kauppaan jotta sitä saa.
Ku nuorena pelasin koripalloo, valmentaja kiels sokerin treeni- ja pelipäiviltä ja oonkin yrittäny noudattaa tuota sääntöä koko elämäni eli jos pitää jaksaa niin sit vältetään ja jos on mökillä vaik lomalla ja huilaamas, nii tietty sitä voi syödä sokeria ku ei muuten oo kiiret mihinkää.
Hyvin huomaa myös et jos lapsille joskus hermostuu nii syynä on useimmiten huono ravitsemus, miks sitä muuten hermoilis ku rauhallisemminkin menee perille.

Oi sokeri sä paholainen. Makeutusaineet toki viel pahempi. Hunaja sopii mulle.

Käytiin extempore leffassa ja sen jälk Burger Kingissä. Söin siel leffas karkkia ja ai saameri sitä kipua, jouduin keskittyyn että pystyin oleen sen kivun kans, siel mä päätin et ny saa taas riittää. Miks elämän parhaimmat hetket pitää pilata sokerilla. Mä niin nauttisin mielummin vaik ihanasta porkkanainkiväärimehusta tai hunajatikkarista tai merisuolaparapähkinöistä tmv..  Nauttisin niistä rakkaista ihmisistä joiden kans niitä juhlahetkiä vietän, jaksaisin olla läsnä kun aivoni ei olisi sokerihuurussa.

Tiedän. Niin tiedän et kaik ei oo näin herkkiä, tää on mun kirous mut samal suuri lahja.

Heippa ja hyvää yötä.

Nii ja olisko se lakko ny siihen asti ku nukun talossani ekaa yötä vai kui?? Ja jos annan pikkusormenikin niin se vie koko käden, joten tän ymmärtää vaan ne joil oikeesti näin paha herkkyys sokeriin..nimenomaan valkoiseen sokeriin, inkkarist ei tuu nii pahat oireet mut riippuvuutta sekin aiheuttaa.

Oon varma et 20v pääst katotaa sokerinsyöjää samanlail ku nykyään sisätilois tupakoivaa..maailma muuttuu, hitaasti mut varmasti.

Olin aikoinaan mäkkäril 4v töis yövuoroissa, joten tykkään poiketa burgerimestas kerran kuussa, oma viehätyksensä, vaik runsaat kasvikset on se herkullisin ruoka. Kiva siis käydä toteemas välil, et ei mun juttu. Join colaa, se oli kyl pitkäst aikaa ihanaa.