16.7.2012

Kuorimaveitsi

Mä niitä porkkanoita siel odotusaulassa kuorin ja sain hymyileviä kiinnostuneita katseita. Mulla kulkee usein kuorima- ja hedelmäveitsi kassissa mukana, jotta voi syödä mitä vaan kun nälkä yllättää ja hakee kaupasta sitä sun tätä mikä kuorimista vaatii. Helppo eväshän on porkkana, omena, avokado jne..

Vasta tajusin kun selitin tädilleni hetkeä myöhemmin kahvipöydässä näitä nauravia kasvoja jotka halus katsoa mutta käänsivät katseensa pois ja tajusin et ei kai se ihan normaalia oo niitä porkkanoita kuoria yleisillä paikoilla. Mun muori siinä samaisessa kahvipöydässä oli ihan kauhuissaan et etkö sä ny kotona voinu syödä ennen lähtöä, ei julkisilla paikoilla ole kohteliasta syödä, no johan nyt. No mitä mieltä ihmiset yleensä sit on julkisyömisestä. En mä tiedä, oon tehny sitä aina, jogurttipurkki ja lusikka teininä baarissa klo 03 ja paras kai ne ananaspurkit avaajineen ja haarukoineen.

Ne mun veitset kulkee usein tyhjäs talouspaperirullassa ja kyl me räkätettiin tädin kaa ku ruvettiin heittään läppää et ne siel seurannu sivusta ja aatellu et kohta se vetää leikkuulaudan isosta laukustaan ja rupee pilkkoon niitä tms... : ) ) Ei ihan, porkkanoiden jälkeen kuorin sil toisel veitsel omenan. Melkoset kokkailut siis. Niin omenaahan voi yleisen käsityksen mukaan ottaa evääks, mut miksei kuorimattomia porkkanoita. :)

Tajusin myös tänään et kun Linoo menin synnyttämään, sillon melki kolmevuotta sitten, oli mulla autossa ja myöhemmin aulassa eväänä pussillinen porkkanoita, Lennin synnytin kookosveden voimin kun mikään muu ei pysyny sisällä.

On ihanaa olla oma itsensä ja huvittaa sillä muita, toivottavasti tuon iloa hullutuksillani tuntemattomienkin elämään. Paitsi että edelleen mun mielestä on hyödyllistä käyttää odotettava aika rauhalliseen syömiseen ja nukkua aamul näin 10-15 min pidempään.

Ihanaa päivänjatkoa!

S