11.6.2013

Relax..kirjootettu ma klo 22

8
Oli kyl hieno reilun vrk reissu mökillä ja kun säätiedote näytti sadetta, niin laituril vaan paisto. Oon niin ruskee vaik en ees tarkotuksella ota aurinkoo, mut mökil tapana olla mahd vähis vaatteis ja kenkii en käytä siel koskaan ees huonommil keleil..ei lapsetkaan ja jopa kärryteltiin nukutuslenkitkin paljasjaloin.

Putsasin ton hiekkarannan talven paskoista ja harvensin puustoo jottei oksia suussa kun rannas pyörii. Oon vielkin niin yllättyny lasten niin varovaisista leikeistä ja se että ne usko jos sano kun laiturin syvään päähän oli kielletty. Ihanaa. Noi mun vanhat nukenvaunutkin pysy laituril..olis luullu et ne olis koko ajan järves. Lino siis työnteli niissä suihkupulloo ja välil nukutti lapioo..hys hiljaa..lapioo eli vauvaa väsyttää.. Lenni samaa hommaa perässä.

Toi hetki kun makaan ja luen lehtee. Lapset nukku la päikkäreitä tunnin samaan aikaan ja oikeesti olin tos ehkä max 5min..enhän mä paikallani osaa olla mut kiva oli jutella rauhassa Annen kans kerrankin ja laiturin nokassa. Toi paikka on parasta mitä tiedän. Sinne kulminoituu koko lapsuus, nuoruus, rakkaat ihmiset, yhdessäolo ja nyt mä siel omien tenavienki kaa. Ihmeellistä!

Mul ny niin huippu olo. Jotenkin sellanen kummallisen hyvä olo. Päätähän mul särkeny koko illan ja vetäny taas magnesiumkloridii, msm, suolaa, vettä, arginiinia, jumpannu, roikkunu, hieronu ja pakko se oli särkylääkekin ottaa kun oksetti jo niin paljon eikä silmät enää tuntunu kivoilta..siis migreenikohtaus. Nyt rupee helpottamaan, särkylääkkeen jälkeen ei yhtään, ei pariin tuntiin ja tajusin et turhaan niitä edes kokeilen.

Olin päättäny tänään saada vihdoin vaatehuoneeseen tos pyöriväl tuolilla pari kk olleen vaatekasani josta vaan kiskoin aina jotain päälleni ja jo kasa oli levinny tohon kirjoituspöydällekin. Nyt jos elpaan tääl leikkauksen jälkeen niin on kivempi kun on nätimpää ja kun mä vaatteita järkkäilin niin kassillisen sain taas heivattuu vanhoi pois.

Shoppailin vaatehuoneessani..siel kun en oo pönkiny pariin kuukauteen..samat vaatteet pyörii pääl koko ajan ja ne just siinä tuolilla tai kodinhoitohuoneessa. Sisko toi mulle jotain vaatteitaan talvel ja nyt kokeilinkin parii housui ja ne toiset vaaleensiniset makeet pillit vetoketoineen, just sellaset mitä etsiny. Jos mul olis täs puhelimes kamera toiminnas niin tääl olis jo kymmenen kuvaa asuista joita löysin.

Thaikusta ostamiani upeita paitoja, hienompii kun muistin. Sit 8v sitten Tallinnassa oltiin koko suvun kera ja löysin kukallisen jakkupuvun..oon säilöny sitä kun hyvän mallinen ja odottanu et se olis aikaan sopiva ja nythän se on niin hieno. Tyylikäs ja suht rauhallinen kukkakuosi ja sovitin persikan silkkippuseron ja ruskean vyön kaa sitä hametta..vauuuu! Oon maksanu siitä joskus max 20e. Mul on tälläisii aikaansa odottavii vaatteita paljon ja kiva kun vaatteilla tarinansa.

Löysin myös paikallisesta kenkäliikkeestä aikoinaan ostamat kahdet Minna Parikan 2.laatu kengät, nekin nyt niin hienot..jotkut vaatteet on edellä aikaansa tai sit tooosi jäljessä. Muoti kulkee kymmenen vuoden sykleissä, tietyt asiat kahdenkymmenen, tollaset helmet on ajattomia ja kuka huomaa jotain saumavirhettä.

Mul 6h päästä herätys ja se leikkaus aamul. Otan sen jotenkin mielenkiintoisena kokemuksena ja kun maraton ohi ja sit tää koht ohi niin jopas tää elämä tuntuu kevyeltä kun ei fyysisiä haasteita kalenterissa, ei mitään treenivelvoitteita vaik treeni-intoa on nyt älyttömästi ja haluun jo testaan uusii lenkkareitani pian! Ja todellakin kympin lenkille, mikä vain neljännes maratonista. En mä sitä Tukholmaa edes muista enää ajatellakaan mut nyt vaan kaikesta nii hyvä fiilis.

Espel lasten hoitovastuu pari seur iltaa ja mä toivottavasti saan levätä kivut pois ja unelmoin et saan loikoilla sängyllä ja lukee lapsille kirjoja jos pystyn puhuun ja espe laittaa ruoan ja iltapalan ja syöttää lapset ja mä huilin. Katotaan miten käy, toi olis jo liian hyvää ollakseen totta.. kun pahimmas vatsataudiskin huolehtinu lapset välil yksistään.

Varpaankynnet lakkasin..en jaksanu vanhoi ottaa pois..uutta päälle vaan ja ihan eriväristäkin..ny yöl näyttää hyvältä.

Pulesjärven mökille ikävä..meidän oli tarkoitus Annen kaa hakee sen fillari sieltä ny vloppuna mut jokapaikkaan ei ehtiny ja se onkin seuraava tavoite et päästään kyläilemään järven ympäröivään upeaan mökkiympäristöön. Soutaan kans tekee mieli, pojatkin tykkäis. Me tullaan siis lähiaikoina sinne soutamaan, varautukaa Pulesjärven väki!! ; )

On kivempi nukkuu 5h sikeesti kun 7h huonosti..siks kai mä valvon usein. Mökil heräsin joku 20kertaa 6h aikana. Viimeyönä sit nukuttikin. On tää onni kun lapset nukkuu nyt niin hyvin!! Pari herätystä vaan per yö ja nekin erittäin lyhyitä..ei tarvii ees nousta.. Ihanaaaaa! Niin kevyttä ny! : )
Tätä on ootettu. Lapset niin kivas iäs ny..tai aina ovat mut sillee nii helppoo ny verrattuna vauva-aikoihin.

Kauniita unia!

S