3.8.2012

Mustikkasuun yöhölinät

Mun olis syytä olla jo untenmailla mut kävin syömässä just viel puoli litraa mustikoita. Aamupalaks vedettiin Linon kans samanmoinen ja Lennikin on saanut suuhunsa vastapoimittuja mustikoita muusina.

Ja äsken olin parantamassa varvastani, isovarpaan kynsi on vihoitellu koko kesän kasvamalla sisään, no onhan se kiusannu kai jo kymmenen vuotta, mut oma vika kun meen joskus sen leikkaan liian syvään tai jopa repimään. Kynnet ei oo mun alaa, sormista ne häviää itekseen ja huomaamatta ja varpaissakin mitä lyhemmät niin sen paremmat, ettei vaan mikään kulma repsoita ja tee mieli nyppäistä, sillonhan repee usein puolet kynnestä. No joo, mut sormen kynsien syöminen mun riippuvaisuus ollu koko elämäni, mitä sitä häpeileen, kaikillahan joku ongelma on.

Niin mietin et mistä hitosta saan lampaan villaa, talja on makkarissa, en viitsi mennä koluaan sinne kun pojat nukkuu. Sit tajusin et meillähän makaa kaks lammasta sohvalla, ainakin melkein, onhan ne lampaan näkösiä. Topi oli ihmeissään kun kesken unien menin nappaan sen turkista palan villaa saksilla ja avot, nyt on varvas parempi. Oon hoitanu peukkuvarvasta betadinella täs jo pari kuukautta aina sillontällöin mut ei tunnu sekään auttavan, jalkahoitoonkaan en uskalla mennä. Näkisitte mun jalat.

Olin tänään paljasjalkasin maalaushommissa ja sen on näkösetkin. Ihan mustat ja vaikka sääreni muistin tärpätillä pyyhkiä, jäi jalkapohjat unholaan. Tajusin siel suojan kentällä kun paljasjalkasin juostiin.

Lenni heräs syömään, nyt hyvä mieli, siis en turhaa oo valvonu vaan nyt voidaan nukahtaa yhdessä.

Laitampa tähän kuvan liitteeks Lenni mustikkasuu.

Topi näkee painajaisia, hassua nopeaa lyhyttä vuh vuh.

On meil melkonen konkkaronkka kun kuljettiin tänäänkin..työnsin rattaita, Lenni kuitenkin repussa. Lino juoksee Masin kans ja päästää aina hihnasta irti et se pääsee karkuun ja Topi mun kädessä. Poikia siis neljä yhteensä. Niin ja välillä kun Topi vaunujen alakorissa, Masi vieressä, Lenni vaunuis ja Lino seisomalaudalla. Pojat kärryillä siis, kyl ihmisiä huvittaa ohi kulkiessaan : ) Linon fillari jätetään kyl sillon kotio jos koirat mukana, seisomalauta tai jalkasin. Tuplarattaita mietin sillon pitkään, poikien ikäerohan n. 2v3kk ja onneks en ostanu sillä nyt on päiväunet pian viikon ollu pois putkeen ja Lino jaksaa kävellä kylälle ja takasin yllättävänkin reippaasti.

Niin ollaan oltu ilman tuttia nyt, olisko jo neljäs yö!? Eikä kertaakaan oo pyytänyt. Päiväunet jäi sen siliän tien ja yöunien lyhyys mua ihmetyttää. 23-08/09. Olisin luullu et nukahtais jo vaik kympiltä. Ehkä se siitä ajanmyötä tasaantuu.

Nyt oikeesti zzz ja jätin mustikoita rasiallisen aamuks..ihanaa, tarttisin 300 litran pakastimen jotta sais lähes litran per pvä niitä pieniä sinisiä herkkupalloja..kotimaista superfoodia!

S
Lähetetty Nokia-puhelimestani