2.1.2012

2.1.2012

Lino ollu päiväunilla pian tunnin ja mä jämähdin lukeen koneelle blogeja, myös tätä omaamme, on tää niin ihana kun tää olemassa ja mahdollisuus päivittää tekstiviestein, sillä ei mun tulis tälleen koneel kirjoitettua niin hetkittäisiä asioita, eikä päivittäin.

Miks nyt päätin kirjoittaa, niin mua huvittaa ku täs siis nyt tunnin istunu ku ei väsytä ku juotiin valkosuklaakahvia : ) niin .. Montela on juossu taas ton onninpolun jo ainakin 4 kertaa ympäri tänä aikana, ja eilen ja sitä edellisenä ehkä 10 kertaa, siis välillä on juoksemassa kun syödään ennen unia ja sit ku herätään 2h päästä, niin juoksee edelleen. Tiedän että ovat ultrajuoksijoita kaksoisveljensä kanssa, mutta huvittaa silti, kun toi onninpolun lenkki on kai jotain 3km. Toinen veljeksistä on positiivinen ja tervehtii ja hymyilee, mut tää toinen on kiukkusempaa tyyppiä ja mainitsee kyl tiukkaan mulle aina jos koirat keskellä tietä, Lahden perheen leveekuljetus polulla.

Mulla on kivoja sisustuskuvia uudenvuodenaatolta meidän kämpästä, yritän ladata ne pian tänne.

Tekis mieli tehdä tilaus fitnessfirstiltä, haluaisin kookosvettä itelleni ja brahmia ja tulsia esalle ja kaikkee muutakin piristävää sapuskaa. Oon huolissani välillä Esasta kun ei se saa kaikkee tarvitsemaansa ravintoa perunasta ja lihasta. Mustikoita onneks syö kun laittaa esille ja smoothieita juo pitkinhampain, vanilijajäätelöä kun laittaa joukkoon niiin menee paremmin, mut toi maito tosiaan estää ravintorikkaiden aineiden imeytymistä ja ei niin aina olis hyvä tehdä kaikkee maitopohjaiseks. Mä yrittäny vähentää maitotuotteita nyt ton mun anemian takia, mut on se vaikeaa kun maitoa rakastaa. Nyt mulla likoomassa tossa manteleita ja teen mantelimaitoa.

Kaadoin melko kuumaa vettä, lähes kiehuvaa äsken ikean kauniiseen maljakkoon ja sehän halkes pieniks palasiks, halusin vaan desinfioida sitä ku ollu kukkia viimeks, mut ei sit tykänny, tulipahan saareke huuhdeltua kiehuvalla vedellä : )

Oltiin ulkona leikkimässä aamupäivällä, Lino putsas rannassa veneiden päältä lumia ja heiteltiin pikkukiviä koirille ja ne onnessaan kaivo niitä kuonot lumessa. Nyt sataa paljon lunta, pian päästään stiigaileen.
Muori lähti käveleen meillepäin tunteiden ja tuoksujen jälkeen klo11 ja mentiin vastaan, keittelin valkosuklaa kahveet ja mun äiti-mummeli tuli Roopen kans myös pöydän ääreen syömään speltti näkkäriä ja suklaahyväkakkua. Lino oli aamun odottanu että saa kakkua kun mummeli tulee, mutta puljas pihalle "minä puljasin, äiti minä puljasin" se sanoo, hyvä niin ja pyysi korppuleipää; hapankorppua.

Esa osti meille siis ne kauniit uudet matot olkkariin ja vessaan ja kellon pariovien yläpuolelle. Kelloa haettu siihen pitkään ja osuvaa ei oo tullu kohdalle, mut Askon aleista Esa oli tuon löytäny, kivaa että se jaksaa sisustaa! Kuvia kohtapuoliin..

Mä yrittäny jutella vauvalle että nyt kun vuosi vaihtunu niin saa tulla koska itse haluaa, olisin jo niin valmis, toivottavasti tulee pian ja kun ajattelen että sais olla äitiyslomallakin pidempään, siis kun normaalisti loppuu lapsen ollessa n.9kk ikäinen niin jos syntyis vaik 3vkoakin aikaisemmin niin olis sit jo melkein 10kk, se on aina eteenpäin ja lapselle parhaaksi, vaikka tietty jään kotiin sit viel muutamaks kuukaudeksi, mutta silti on tärkeää että on mahdollisimman vanha kun päivähoidon aloittaa. Voi kun olisivat saaneet sen lain jo missä 5+5+5kk, ei tarttis miettiä rahajuttuja ja töihin menoa liian aikaisin. Lapsen olis niin hyvä olla kotosalla vanhemman kanssa ainakin 1,5v asti!


S