14.1.2012

Aatoksia niitänäitä

Tänään alkoi äippäloma! Tätä päivää todella olen odottanut, niin pitkältä on raskausaika tuntunut. Nyt tää muutama viikko ei enään tunnu missään. Oon ollu eilen ja tänään hiton väsyny, johtunee kai siitä et Lino ollu hoidossa 10-15 ja mä kun en osaa levätä. Kyl helpommalla pääsee pojan kaa kotona, tulee istuttuakin välillä samalla kun leikitään legoil tai muumeil.

Oon saanu kyl kaikkee aikaseks näiden päivien aikana, tänään tuli oltua muorilla ja vaarilla, vähän lumitöitä sieläkin kun vaari edelleen pipi,ollu kohta jo 2kk, huolissani oon.

Eilen olin vaihtaan kuulumisia työpaikalla ja olihan ns vika työpäivä vaik saikul oonkin. SannaH studio ihana paikka ja jämähdin suunnitteleen sen kans mainoksia tai ihaileen ohjelmien käyttöosaamista. Ihana tyttö, niin puhelias että jään kakkoseks. :)

Ai niin mun piti kirjoitella tänne ruohonjuuri terveiset mut en oo vielkää kuvia laittanu koneelle, jotenkin konekiintiö täynnä vähäks aikaa. Juon siis parhaillaa banaaninmakuista kookosvettä, ei kyl niin hyvää ku ihan naturel kookosvesi. Ihania eväitä, ravitsevia janojuomia ku ollaan vaik reissussa. Linoki tykkää ku pillillä juodaan.

Täs sivusilmäilen csi:ta ja selvitystä moottorisahamurhaajasta, faktaa?: 2500 vasenkätistä kuolee joka vuosi tapaturmaisesti käyttäessään oikeakätisille tarkoitettuja laitteita.

Pojat nukkuu, tuuli vinkuu hormissa, pesin kolme koneellista pyykkiä, olin jo nukahtaa mut aattelin rentoutua hetken itsekseni täs sohval. Väsymys ja säryt ollu sellasia et ruvennu pinna tiukkeneen, ei poikaa kohden mut miestä kohdenhan se helpompaa. Onneks ymmärsi kysyä et mikäs sua ahdistaa ja sain tilaisuuden selventää niin ei tarvii sit itteensä ottaa.

Oon ihmetelly nyt monena iltana et televisiosta ei tuu mitään mitä vois katsella, ei nytkään. Olis ihana katsoa jotain sisustusohjelmia tai muodin huipulle tai dokumentteja, mut ei mitään tollasta, koska ne sit tulee. Meil ei näy liv, sieltä kai tulis iltasellakin ihania ohjelmia. Kaikki ilta/yöohjelmat on jotai sekavaa skitsoo mis tapetaan tai tositvtä, leffoja tai uusintoja. Luen yleensä aamulehteä,sisustuslehtiä tai kirjottelen tänne.

Törmäsin kaupas tänään tuttuun joka kerto et rupee antaan 4kk ikäiselleen nyt kiinteitä ja aloittaa perunalla, mun oli vaikee olla hiljaa ja ehdotinkin et kannattaa funtsia muitakin vaihtoehtoja sillä peruna monissa maissa kieltolistalla lasten ruoissa. (suuren tärkkelyspitoisuutensa vuoksi, ku sokeria kera liiman söis.) Suomes on joku ihme juttu et vauvoille ei suositella makeita aloitusruokia jotka luonnollisia, onhan äidinmaitokin makeaa ja kyllähän hitto vie jokainen suomalainen lapsi oppii joskus perunaa syömään. Pehmeä aloitus olis vaik porkkana ja päärynä, pitänee tutkia mitä muita ne suosittelee siis ei suomes vaan muualla. Perunaan on ihan mahdoton tunneside täs kulttuuris.

Joo mut ei sitä kuuluis toisten asioihin puuttua, en puhunu siitä enempää enkä noita faktoja mitä tohon kirjotin, kerroin vaan et Linolla se kieltolistalla ku ottaa vatsan päälle, mut lapsethan on erilaisia! Toinen kun vastas vaan et niin neuvolassa suositellaan.

Mul olis ihan kauheesti asiaa, esim kun äiti kävi siel ravintoterapeutil ja oli just suuntautunu puhtaan ruoan puolelle, ihania juttuja. Sai sieltä mukaansa myös reseptikirjan, ne kaikki just mun ruokaa, saan hyviä vinkkejä niistä ruoanlaittoon. Haluun kans opiskella ravintoterapeutiks tai aina oon sitä aatellu, mut kivet on vieny voiton tähän asti.

Tänään kävin kasvohoidossa Marjalla, tasan vuosi sitten viimeks ja iho pysyny hyvänä ja pysyy nyt talven taas ilman korppuilua kun sai ylläpito-ohjeet ja muutaman ampullin mukaansa.

Haluisin yrittää kirjoittaa ylös vähän ruokapäiväkirjaamme jotta itekin näkis et tuleeks ne tarvittavat rakennusaineet päivänaikana nautittua. Haluaisin tehdä myös kirjoituksen ihonhoidosta ja meikeistä ja niistä kaikista vinkeistä mitä Marjalta oon saanu. Yritän täs joku päivä.

Huomenna kihlajaisiin : )

S