24.4.2013

Mediaoksennus

Älkäämme olko mainonnan uhreja..ruokapuolella viimevuosina on jyllännyt sanat e-koodi, säilöntäaineeton, lisäaineeton, ilman natriumglutamaattia, luomu, lähiruoka jne.. proteiini- hiilihydraatti jaottelut, kalorit jne..

Nämä sanat ei oikeesti kerro myytävästä tuotteesta todellisuutta, sanat tuo mielikuvia jostain paremmasta mitä se ei välttämättä ole, katso sanojen taakse eli maalaisjärkeä peliin! Älä anna mielikuvien vaikuttaa vaan kuuntele omia tarpeitasi.

Ajatellaan koko luonnon kiertokulkua ja kuunnellaan omaa itseämme, mitä kehomme pyytää ja tarvitsee ja annetaan sitä, on se sitten unta, liikuntaa, lihaa, suolaa tai hunajaa, mitä tahansa, valintoja voi tehdä omien aatteiden mukaisesti.

Olisko villiyrtit parempi vaihtoehto, ei maksa mitään, ei saastuta, keräillesseä saa käyskennellä luonnon keskellä eli tuo ehkä onnellisuutta, saa raitista ilmaa, kevyttä liikuntaa ja virkistää mieltä. En mä tiedä, tällä hetkellä nää asiat vaan tuntuu hyvältä tän kaiken mediankeskeisyyden seassa.

Haaste onkin tän päivän runsas tietotulva ja tuotteiden saatavuus, mitä tahansa on tarjolla, mistä tiedät mitä valitset, epäluuloisuus, tuomitseminen, voitaisko vaan elää ja olla murehtimatta, olla keskittymättä yksityiskohtiin ja nautitaan siitä mitä on.

Ja tän tietotulvan helpottamiseks on hyvä pidättäytyä parina päivänä erossa mediasta, niin johan maalaisjärki rupee taas kulkemaan : )

Vaik luomuruoasta pidänkin torjunta-aineiden pelossa,
en luomua jokaisen tuotteen kohdalla suosi ja hinnat on tiedossa lähes täsmällisesti, kun suurta hintaeroa ei ole niin luomu on hyvä valinta joskin luomuruoan tuotantotavoissa olisi vielä opiskeltavaa, onko koko prosessi lopulta parempi, kuka hyötyy kuka ei. Pääasia et on hyvä olo ja kuuntelee kehoaan yksilöllisesti ja muistaa miettiä ettei kuormita liikaa luontoa.

Mut ne yksittäiset mainontasanat nyt pannaan!

Tällaisia mietteitä tänään : )

S