5.4.2013

Uutta upeaa

Tänään on tapahtunu kaikkee jännää tai sellaista erilaista.
Talon lopputarkastus oli tänään eli 5v tuli täyteen ja hienosti kunnossa asiat oli yhtä palovaroitinta ja autotallin jatkoaikaa lukuunottamatta.

Mentiin lasten kaa tarkastajan tullessa evakkoon aamupuurolle muorille ja vaarille. Tajusin eilen illalla et siellähän on mun kampaajatäti ja mulla kuvaukset aamupäivän ohjelmassa ja saatiin samalla mun reuhka kuntoon. Tukka on kuulemma todella huonossa kunnossa ja 20cm sais ottaa pois..tää pistää nyt mut aloittamaan hoitoaineen käytön.

Espe tuli puurolle ja lakkakiisselille kans ja vitsit unohdin siinä häsellyksessä maistaa sitä kiisseliä. Lenni ei tyjänny yhtään kun äiti istu paikallaan tuolissa ja huusi mun sylissä. Lino selitti asioitaan ja puhuu niin hienosti 'hän' muodossa ihmisistä ja se hymyilyttää. Muori voiteli näkkärin hänelle väärälle puolelle..mistähän senkin on aikoinaan oppinu et miten leipä oikein ja miten väärinpäin..mut sille ns.puhtaammalla puolelle pitää voidella mis ne reiät näkyy enemmän.

Tukkani öljyttiin, suoristettiin ja vähän tuuheutettiin päältä ja jätettiin puoliks auki. Tukka näytti käsittelyn jälkeen niin hyväkuntoiselta. Lapset kotiin ja siistit vaatteet päälle..bisnes lookki siis. En tykkää yhtään kauluspaidoista ja ei mul montaa olekaan. Päädyin mun luotto hankopuseroon..alelöyto..valkoinen löysä, ohut, kevyt, vähän läpikuultava, vähän pitsiä. Beige viisvuotta vanha jakkutakki siihen päälle..sekin sellainen ajaton, aikoinaan Vilasta ostettu ja edelleen niin hieno. GinaTricotin tiukat mustat housut hopeisil vetoketjuilla ja ruskealla vyöllä. Kaulassa oli ihana raidallinen ruskeasävyinen silkkihuivi minkä löysin pari vuot sitten tuosta lähetyskirpputorilta. Eli lempparivaatteet päällä kuvauksiin ja täten rento fiilis tarttuisi kuviinkin.

SannaH kuvas ja on se kyllä hyvä kun sai mut nauraan luonnollisesti monta kertaa, kuvia kerty lähemmäs pari sataa ja kun koneelta ne hetken kuluttua selattiin niin olihan siel 10 hyvää otosta ja yks ihan loistava vaik ei täydellinen..mul oli siinä käsissäni sellaset vappulasit ne mis niitä raitoja mut ei niihin heti huomio kiinnity, huumoria tuo kuvaan.

Espe oli kotona lämmitelly kasvisosekeittoo ja eilen lupas sitä tänää vähän maistaa mut löysikin makaronilaatikkoa jääkaapista ja pääs kolmella lusikallisella keittoo ja ei kai ollu kovin mieleen vaik oli yks mun parhaimmista resepteistä, bataattia, palsternakkaa, porkkanaa, currymausteseosta, inkivääriä, kesäkurpitsaa, voita, yrttejä ja kookosmaitoa.

Lino mummille päiväunille ja me Lennin kera kohti Ikeaa tutkimusmatkalle. Käytiin läpi kaappien sisuksia ja terassille tarttu mukaan ruukkuja. Saadaan yrtit lattioilta kaideruukkuihin ja kolme isoo korkeaa kapeaa pyöreää ruukkua terassin 'kaiteeks'

Lenni oli onnessaa ikeassa, juoksi käytäviä, tutki kaikkee mahdollista ja oli vuoroin mun ja välil isin syykyssä..rattaissahan ei viihtyny. Esal ihania kuvia reisulta. Juotiin kaffet ja maksettiin ostokset, roska-astia, ruukut ja lakana.

Haettiin Lino nokosiltaan ja kotio..ihana olo kun pitkän päivän päätteeks oikeesti sai pysähtyä, varsinkin kun Espen auton nokka lähti uudelleen Tamperetta kohden jääkiekko peliin isänsä ja Linon kaa. Jäätiin Lennin kaa kahtestaa.
Olin ihan tajuttoman väsyny mut kummasti sitä tässä piristyi. Istuttiin Lennin kaa vierekkäin sohvalla, kävi välillä rinnalla ja taas keksi leikkejä, istu mun päällä ja pussaili..istu mun sylissä ja anto aina omenansa mun suuhun ja mun piti haukata ja sit Lennin vuoro ja äitin vuoro jne.. Ihana. Oltu vaan Lenskin kaa lähekkäin ja voi kun se nauttii kun äite täysin sen käytettävissä.

Nyt isommat pojat kotona kans..niistä kuulumisista uus teksti.. : ) tääkin jää oikolukemattomaks..

S