26.5.2013

Pyllymäkee

Jee mikä liukumäki ja leikkipuisto tädin kodin naapurissa!
Lenni se tuli kans vattallaan alas tota mäkee ekaa kertaa viikko sitten.. Lino opastaa et näinpäin mahallaan. Tänään Lino viel sano et "ikävä Sennin ja Maiskin leikkipuistoon!"

Viel kirjoitan kun tänään aamupäiväl tehtiin Lennin nukutuslenkki Onninpolun sillalle ja siel jumpattiin, roikuttiin rekis, puolapuita ja jo melkein pääsen sen läpi ja roikkues/keinutelles melki polvet tankoon ja soudettiin laitteel. Lenni se nukahti takastulles kotio vasta ja mä jätin Linonkin ulos isänsä kaa ja katsoin mun mahdollisuuden nukkua hetki ja korjata univelkoja.

Lino se kanto kaikki unikaverinsa mun luo ja "mä tulin nukuttamaan sut äiti"..istu mun vires, veti narusta kissun soimaan ja laulo mulle lauluja.. piupalipaupali..peitteli mut: "nuku hyvin äiti, mä lähen ny ulos vesileikkeisii, voit laittaa sen kissun soimaan viel kerran"

nooo..olin juonu tavoistani poiketen kupin kahvii aamul ja ei se uni niin vaan tullukaa, koirat haukahteli ja Lino hiippaili ja aina kyseli jotain ja ykskaks tuli mun kainaloon nukkumaan..tai siihen ne unet sit päätty kun ruvettiin lukemaan kirjoja ja isänsä ihmetteli et mihin poika ulkoo kadonnu ja täälhän se kainalossa.

Oon saanu antaa aikaa myös Linolle niinä hetkinä kun Lenni päikkäreillä ja voi että miten tärkeetä se onkaan. Ihanaa kun toinen kainalossa kiinni ja kertoo pienelle et kai sä tiedät kuin tärkeä sä äitille oot..äiti tykkää susta nääin paljon..se tarkoittaa että rakastaa.. Siihen Lino yleensä tyytyväisiä äännähdyksiä ja hetken kuluttua.. "äiti, mä rakastan oktonautteja" -niin äiti tietää sen :)

S