5.5.2013

Tapuli..mun temppeli

Tein just joogaharjoituksen auringonlaskua sivusilmäillen. Pitäis kai joogata auringon noustessa mut mulle tää aika mitä parhain, voisin sen viettää sohvallakin mut kroppa huusi liikettä niveliin ja kudoksiin.

Olkkarin lattialle matto, katse maisemiin..niin ja tänään kun pinnasängyn hakija kävi niin kehui maisemiamme ja mä siihen et niin jos muistais ja ehtis ihailla.. Mikä mua vaivaa, mitään ei saa pitää itsestäänselvyytenä ja ennenkun istuin aamusin ja ihailin maisemia jopa sähkölinjoja järvimaiseman ohella niin nyt on unohtunut..joten kiitos muistutuksesta, aion pysähtyä nyt useammin katsomaan luontoa ympärillämme.

Niin se matto siinä ja auringonlaskun elävöittämä taivas upeine väreineen, temppelinäni toimi tapuli, malliltaan niin kaunis ja suoraan edessäni, teki taianomaisen harjoittelusta tämä kaikki kauneus. Tein astangasovelluksen, sillä oon huolissani vatsalihaksistani ja kun ykkössarjaa olin päässyt tarpeeksi pitkälle niin ennen loppuliikkeitä otin pikkupilatespallon avulla vatsalihasliikesarjoja ja hooveria ja kun olin tarpeeks itseäni rääkänny (olipas hauskaa) niin eikun uudelleen astangaharjoituksen pariin ja loppuliikkeisiin.

Ajatukset harhaili paljon ja kaikkee tuli pohdittua, päälimmäisenä hyvä mieli kaikesta ja varmuus et kyl selviän siitä maratonista tästä heikosta treenistä huolimatta. Mul on kolmeviikkoo aikaa harjoitella joista kaks ekaa ihan täysillä. Mun olis ollu syytä tehdä vauhtilenkkejä, oon niin mukavuudenhalunen juoksun suhteen et en halua hengästyä ja lenkit onkin suht rauhallisia vaikkakin pitkiä. Huomenna aion juosta 10km/h vauhtia niin kauan kun pystyn eli ehkä 5km :) katotaan.. Annehan juoksi sitä vauhtii koko puolikkaansa 21,1km.

Jäätävä ketutus oli päivällä..ihan tajuton, olin ihan masentunu ja kaikki tuntu tosi raskaalta ja paskalta jne.. Onneks se ei kestäny kauaa ja oikeestaan loppu viimeistään kun puhuin Annen kaa maratonpuhelun ja kun vaan laitto niitä tiskejä koneeseen innostuneesti..et kyl nää nyt puhtaaks tulee. Meil siis ongelmana et astioihin jää se huuhteluvesi paskoineen. Eli ketsupit ym ruoka ja lika lähtee mut sit sellasta pientä pilkkua kasoittain paikois mihin ei huuhtelu oo tarpeeks ylttänyt tms..ja suodattimen oon putsannu. No joo..käsitiski helpompaa ja nopeampaa..en ymmärrä noiden tiskikoneiden päälle. Mut pääasia et hyvämieli ny!

Masentuneil ihmisil tollanen masis ja ahdistus on päivä ja kuukausikaupalla, itel oli muutaman tunnin ja jo ihan kauhuissaan et mikä mul on ja häh. Ei oo helppoo sellanen ja se tekemisen vaikeus jne.. Elämästä häviää ilo, mut ei anneta hävitä vaan se kaiken tekemisen ilo on parasta elämässä, pidetään siitä ilosta lujasti kii!

Mama matkalla maratonille - kevyesti ja luonnollisesti, itseään ja kehoaan kuunnellen ja uutta opiskellen

S