18.3.2012

Kesää kohti


Makee ilma! Ja lämmin, mulla oli pitkät kalsarit, talvinilkkurit ja toppaliivi, hiki tuli. Formulat meni hienosti ja jo ens viikonloppuna kisat jatkuu Malesiassa. Pojat lähti ulos pulkkaileen tuohon rantaan, me vauvan kaa pikkuhiljaa kans valmistauduttiin ulos. Kello oli vasta kymmenen ja tuntu et päivä oli jo pitkällä, me kai herättiin jo seiskalta. Espe flunssas meni sisälle huiliin ja mä lähin kokeileen miten sujuu Linon pyörällä ajo vaunuja työnnellessä.

Pikkupyörässä on pyykkinaru ja sen päässä Kiikanmäen metsistä löytyny keppi kapulana. Ohitustien kävelytie oli kuin peilijäätä koko yläosastaan ja en meinannu päästä mäkee ylös kun toinen jalka ojasta käsin ponnistaen. Lino ajeli suht hienosti vaikkakin mun jaloille monta kertaa katsellessaan johonkin aivan väärään suuntaan. Yritin sanoo aina että katse eteenpäin. Jos vauhti hidastu tai tie oli viistävä, poika oli kenollaan pyöränsä kans. Silti meni kivasti ja rohjetaan lähteä uudelleen, harjoitteluahan se vaan vaatii.

Käytiin muorin ja vaarin pihassa. Ovella vaan oltiin, ei riisuttu, vaihdettiin kuulumisia, Lino kysy moneen kertaan "missä vaari on?" "vaari on nukkumassa" mä vastasin. Kotona sit romahdin ja tätä itkua ei saa loppuun. Toivoa on, mutta helvetin rankka tilanne. Huolissani oon muorinkin jaksamisesta. Tekis mieli vaan huutaa perkele ja juosta, juosta pitkään, kaikki paska pois. Meillä on todella tiivis perheyhteisö, tässä nyt kaikki ollaan täysillä tukemassa ja kannustamassa, sallikaamme tilanteen kohentua pian!

Päiväunien paikka taas, jos vauva antaa myöden. Syötiin äsken Vallesmannista pakkaseen ostamaani naudan palapaistia, kvinoan ja espe riisin kera. Nokkosjauhetta vähän kylkeen ja yrttejä kauraleivän päälle, niin mureeta lihaa. Join jälkkäriks pari lasia suklaa kauramaitoo, se suklaariisimaito parempaa, noi juomat on mun jackymakupaloja, nam!


kuvissa Annen viime kesänä ostamat punaset retro aurinkolasit, niin makeet! Linon pää vaan on kasvanu niin ettei kohta mahdu remmi nupin ympäri ja pitänee sangalliset hankkia. Vauva periköön sitten nämä upeet lasit.

Pesin just tukkani tilaisuuden salliessa, mä kun sen unohdan hyvin usein tehdä ja saattaa viikokin kulua et sen tajuaa. Ei siis normaalisti mut nyt tässä vauvapölyssä ja kun se ei tunnu likaselta. Oon käyttäny vuoden verran luontaistuotekaupasta ostettuja aloevera- ja nokkosshampoita. Ei oo kuivasta päänahasta tai hilseestä enään tietoakaan. Hoitoaineena sillon joskus kun muistan käytän houksiin jätettävää suihkutettavaa versiota.

Yritän siis tässä ny ajatella kaikkee kivaa ja elää hetkessä ja nauttia mun ihanista pikkupojista jokaikinen hetki, silti olo on raskas. Läheisten kärsimys ja tuska kalvaa sydäntä.

S