1.9.2012

Syyskuu!

Pinkkipäivä, joku vois aatella et onks tänään Roosa-nauhapäivä, pukeudu pinkkiinpäivä, koskas se muuten on? Sain Hanko- serkultani tämän kauniin Gantin neuleen ja kun sitä aamulla ensikertaa sovitin, tajusin et mulla on 5euron gina tricotin pinkit housut kaapissa, paita oikeen huusi niitä! Tässä siis lauantain asu ja kovin rempsee asu koska vaan, tosin ei ihan mun tyylinen, pinkki värinä ei miellytä mua pukeutumisessa useinkaan mut asu tuntu tänään hyvältä ja nuo ihanat valkoiset Hangosta ostetut nahkapurkkarit täydentää asun.

Käytiin ostamassa poikien kaa Eskolta savukalaa torilta ja Löytötexistä Linolle mittanauha, sellanen kankainen, saa mitattuu mitä vaan ja ei pamahda sormille niinku rullamitat. Neuvolas pari vkoa sitten ihastu tädin mittanauhaan joka toimi välillä myös onkena ja siitä asti haaveiltu omasta, nyt on ja ylpeenä esitteli sitä palomiehille tänään asemalla. Lino jäi poikien kaa sinne kun mä suuntasin Polkkaan tsekkaan Lennin kans alet. Siel tälläviikkoa ollu -20% ja ihan mieletön ticketin kullanharmaanhohtava talvihaalari!! Jos mul ei olis viel jemmas haalaria enstalveks, olisin siitä napannu mukaani. Kaunein haalari ikinä ja niin unisex, menee tytölle ja pojalle! Siitä se takki versio saatava Linolle mustine housuineen. Muitakin huippuhienoja ja klassisia lastenvaatteita, enemmän mun tyylisiä kuin aiemmin olleet värien täyteläiset. Mitään en ostanut viel, harkintaan jäi monta.

Meil siis pojille ens talveks MiniRodinin mustat talvihaalarit, samanlaiset kummallakin. Lino piti kaks talvee 80cm jo päällään ja miksikään ei mennyt, super lämmin ja siirtyy ny Lennille. Linolle joulualesta ostin uuden samanlaisen kokoo 104, tänään kokeilen et onko ihan hervottoman iso sille viel.

Likoomassa on mustikalla sotkemiani vaatteita, vaaleita vaatteita kaikki. Sappisaippua käytös ja pesupulverit, onneks on anopin konstit olemassa joilla tahrat saa aina varmasti pois jos mä en omillani onnistu.

Nyt päikkärimahdollisuus ku pojat nukkuu ehkä puoltuntii samaanaikaan. Lenni vähän nuhanenä ja itkunen, kantoreppu taas kovassa käytössä, montapäivää menikin jo välissä ettei oo tarvinnu kun niin tykkää ryömiä lattioilla.

Teki niin pahaa lukee iltalehdestä tänään karmivia uutisia lapsien kohtaloista. En pystyny lukeen juttua kokonaan, muori sitä mulle esitteli kun muuten oon uutispimennossa. Toivottavasti jutusta on hyötyä muille vastaavassa tilanteessa oleville lapsille, ihan tajutonta. Meidän tulevaisuus on lapsissa!! Miks ihmiset purkaa pahaa oloaan lapsiinsa. En edelleenkään ymmärrä edes sitä et lapsille puhutuaan halveksuen ja vittuillen ja sit nuollaan jonkun ventovieraan persettä niin kauniilla sanoilla. Mikä täs maailmassa on tärkeintä. Oma napako, kulissit? Oon vihanen.

S



Lähetetty Nokia-puhelimestani