14.5.2012

Vauvan kesä

En eilen katsonut sen tarkemmin korttia..Lino ja Espe oli piirtäny mulle Pukalan maisemaa kun olisivat halunneet viedä mut sinne äitienpäiväretkelle viimevuotiseen tapaan. Onneks asiasta oli puhetta jo edellispäivänä niin kerroin että nyt on voimat finito ja mielelläni olisin vaan kotona. Sittenhän pääsin Linon kanssa pitkään kylpyyn ja Lennin kanssa päiväunille. Ne teki siitä päivästä mulle täydellisen ja toki se kermavaahto mansikoilla Linon kanssa kylvyssä syötynä.

Huippua on että Lino osaa pyytää sopivissa tilanteissa tilaa, aikaa ja syliä itselleen. Kyllähän se niin on että Lenni kulkee mun sylissä ja Linon syliaika jää vähemmälle. Tärkeet hetket onkin syöminen useimmiten sylissäni, herätessä mammitaan vierekkäin ja iltasin pyytää että isi ottaa vauvan ja äiti leikkii Linon kanssa. Miten ihmettelenkin perheitä joissa on neljä-kuusikin lasta. Siellä ei enään tv ja tietokoneet voi olla aikasyöppöinä jotta ehtii jokaisen lapsen huomioimaan yksilöllisesti.

Oon miettiny tänään et miten tällaisen pikkuvauvan 3-4kk kans ollaan kesällä ulkona, tää kulostaa nyt ihan hölmöltä mutta tänään illallakin oli haastava tilanne kun oltiin pari tuntia pihalla ja Lenni sit kulki mun sylissäni kun ei taho viihtyä vaunuissakaan..mitä siel ny pötköttää kun paljon nähtävää olis.

Linon kanssa meni sillon kätevästi että siirtyi ratasosaan jo ajoissa keväällä ja osas istuskella, kulkea ja leikkiä pihamaalla sitten kesäaikaan. Kantoreppu varmaan tulee kovaan käyttöön niin saadaan puuhastella pihahommia porukalla. Ratasosan vaihto vaunuihin aikaisintaan heinäkuussa ja sillonkin olis syytä pitää makuullaan ettei pienen selkä rasitu, tykkäis vaan niin kovasti seurata mun ja Linon pihaleikkejä niinkuin kotonakin vaavisängystään meitä jatkuvasti lähietäisyydeltä tarkkailee.

S